catarrhs برنده جایزه انقلاب جشنواره

catarrhs: برنده جایزه انقلاب جشنواره جشنواره فیلم جشنواره بین المللی فیلم

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج اعلام شد

 سازمان هواپیمایی کشوری منشتر شدن گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدو

مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران - یاسوج اعلام شد

مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج اعلام شد

عبارات مهم : آسمان

مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج اعلام شد: بی‎توجهی شرکت «آسمان» به محدودیت پرواز خلبان / خلبان در سال 88 عمل جراحی قلب باز انجام داده بود؛ او مجاز به پرواز با یک کمک خلبان نبود / آتش سوزی اطفای حریق هواپیما به وسیله مسافران کذب است

شرکت هواپیمایی کشوری منشتر شدن گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدودیت اشاره کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری منشتر شدن گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدودیت اشاره کرده است.

مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج اعلام شد

به گزارش گزینش ، در بخشی از گزارش شرکت هواپیمایی با اشاره به انجام عمل قلب باز خلبان در سال 88 تاکید کرده است: خلبان مرحوم برابر مقررات پزشکی مندرج در فصل های یک و شش از انکس یک و سند 8984 ایکائو و همچنین part MED مقررات پزشکی هوایی فعلی شرکت (AirCrew) با درج محدودیت سن بالای 60 سال و محدودیت OML معتبر پزشکی کلاس یک مواجه بوده است.

نامبرده در سال 88 تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته و بعد از 9ماه منع پروازی داشته و بعد از از این مدت برابر مقررات پزشکی هوایی وقت ارزیابی های تخصصی به وسیله دکتر معتمد قلب شرکت به عمل آمده و با نظریه کمیسیون پزشکی هوایی وقت شرکت مورخ 24 خرداد 89 با محدودیت های زیر مجلس به پرواز شده است است؛

 سازمان هواپیمایی کشوری منشتر شدن گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدو

1- اعتبار گواهینامه پزشکی شش ماه باشد

2- همراه یک خلبان یا کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند

3-در هر چک پزشکی هوایی ارزیابی تخصصی قلب و عروق نیز به عمل آید

مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج اعلام شد

این در حالی است که طبق گزارش شرکت هواپیمایی کشوری هواپیمایی آسمان به این محدودیت های توجه نکرده هست، در بخش نهایی گزارش مذکور آمده؛ «کلیه خلبانان موظف به رعایت محدودیت های عنوان شده است در گواهینامه خود و اعلام به واحدهای عملیات شرکت بوده و محدودیت های خلبان می بایست در برنامه ریزی عملیات شرکت مورد پایش قرار گیرد. »

در بخش دیگری از گزارش مقدماتی شرکت هواپیمایی کشوری راجع به سقوط هواپیمای آسمان با اشاره به ساخت هواپیمای ATR آمده هست؛ هواپیما از نوع توربو پراپ تولید سال 1993 میلادی و کارکرد آن 28857 ساعت پروازی و 28497 سیکل پروازی بوده است.

 سازمان هواپیمایی کشوری منشتر شدن گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدو

بخش هایی از گزارش مقدماتی شرکت هواپیمایی کشوری در ادامه می آید؛

در بخش آرایش فنی 0170-2009; No A این هواپیما به علت تحریم شرکت آمریکایی انجام نپذیرفته بوده با این حال شرکت آسمان بر اساس دستورالعمل کارخانه اقدام به انجام یک راه حل مقطعی یا AMOC کرده هست. این راه حل باید به اطلاع شرکت هواپیمایی کشوری می رسیده که نرسیده است.

مقصر سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج اعلام شد

خلبان پرواز با اذعان به سقف پوشش ابر 15000 پایی در منطقه، در تماس با برج یاسوج قصد خود را ادامه مسیر تا روی فرودگاه براساس طرح تقرب و پرواز به حالت VMC از سمت چپ باند جهت فرود بیان کرده است.

پرواز جهت کم کردن ارتفاع به 17000 پایی مجاز شده است بوده است ولی کرو ابتدا با تنظیم ارتفاع 15000 پا روی خلبان خودکار اقدام به شروع کم کردن ارتفاع کرده و سپس ارتفاع 14000 پا را روی اتوپایلوت ست کرده اند و از ارتفاع مجاز شده است و ارتفاع ایمن منطقه پایین تر آمده اند.

سیستم های هواپیما از جمله موتورها و سیستم یخ زدایی طبق خواست خلبان ها کار می کرده و مسئله فنی تا این لحظه دیده نشده هست.

کرو در ساعت 9:31:14 هشدار استال دریافت کرده اند. سرعت هواپیما در این لحظه 117 نات و گشتاور موتورها روی 67 درصد بوده هست. هواپیما سپس هشدار GPWS دریافت کرده است.

خلبانان تا ثانیه ای قبل از برخورد به علت پوشش ابر متوجه وجود کوه در روبرو نشده اند و در لحظه آخر با مشاهده کوه تلاش در انجام مانور شدید گردش به چپ جهت پرهیز از برخورد داشته اند که بی نتیجه بوده است.

ترکیب خدمه پروازی (خلبان و کمک خلبان) جهت این پرواز در مغایرت با محدودیت های تعیین شده است به وسیله شرکت بوده ، خلبان مجاز به پرواز با یک کمک خلبان نبوده و عنوان می بایست مورد دقت واحد عملیات شرکت هواپیمایی آسمان قرار می گرفت.

همچنین در بخش از این گزارش شایعات مربوط به آتش سوزی اطفای حریق هواپیما به وسیله مسافران تکذیب شده است است.

واژه های کلیدی: آسمان | خلبان | پرواز | پزشکی | خلبانان | محدودیت | هواپیما | هواپیما | کمک خلبان | سقوط هواپیما | شرکت هواپیمایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs